Betesfunderingar

Efter helgen men kommer Zeb hem igen och det känns super! Men är lite ambivalent ang betet :-S Just nu går de andra hästarna på betet längre bort, där vi släppte först, men där måste tråden ner till helgen då markägaren ska börja förbereda älgjakten eller nått. På det andra betet är det rätt nerbetat och det vette klån om det kommer att växa till sig så mkt mer då tillväxten har stangerat för i år. De övriga vill ändå ställa hästarna där och börja stödfodra med hö. MEN vi har även tillgång till ännu en legda nära och bra med mkt gräs, både kraftigt och magert. Men de övriga vill inte ha där, utan som sagt börja med hö. Så jag har funderat på att ställa Zeb där ensam. Det finns hästar på legdan breve, så jag tror att det kommer att gå bra. I annat fall kanske jag kan hitta nån annan som har slut bete och inte vill börja ge hö redan? Jag inser ju att det kan vara fördel för Zeb att inte gå på bete "för länge", men samtidigt känns det onödigt då det faktiskt finns ner bete. Men, kan han stå ensam? Råd emottages tacksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0