Tokig Zeb och lite foodytime!

Jag är trött så varning för rörigt inlägg!


Det är ju så varmt nu på dagarna så vi rider typ på natten och det är försent för dom att få sin betfor så dom for den på dan!


Jag och Ida gick just dit för att ge dom och dom står längst bort vid Zebs björk så jag ropar och visslar tills Zeb hör mig och tittar på mig. Jag höjer hinken så högt jag kan så att han ska se den!
När han och Quda ser hinkarna skrittar dom ikapp mot mig. Jag ställer ner hinkarna en bit ifrån varann, och när Zeb inte ser hinken längre stannar han och äter gräs! Så jag måste ropa och skaka hinken och då kommer han igen. Zeb kommer före och Quda hittar inte sin hink så Ida visar hon och när hon ser den går hon inte på några stigar längre utan hon går rakt mot! Hihi! 
Quda får ju mindre än  Zeb så hon är klar före och försöker smaka av Zeb men Nej,nej det fick hon inte! Zeb såg jättesur ut! Och då slimar hon på Zeb så nu har han typ betfor på hela ryggen! hihi!
Duuuktig!
jag gör ju alltid sådär med mina fötter!
jättekonstigt!

Zeb igår:
Vi hoppade lite igår med Zeb och Quda följde och travade lite bommar och moster och Quda skulle gå och hämta flugspray och då kom Zeb på att han inte kunde inte leva utan Quda så när hon gick fick han damp!
Det var ju en ridbana med tråd runtom och han kröp under tråden men jag var inte beredd så jag råkade spräcka tråden och då fick han damp och galoppa efter Qudan och jag satt kvar fast det var det fortaste jag ridit i hela mitt liv! och moster ba fråga VAAD göör duu??
Det hon fick som svar var: Vadå? tror du det var JAG??
Moster: stack han?? 
Jag: JA sååg du inte det??
Moster: nä det såg bara ut som en busig galopp haha!
Jag: va?? jag kände mig jätte flamsig!
moster:det såg inte ut så iaf!;)
jag och moster:HAHAHAHA! Zeeb DÅÅ!
Men det gick bra ingen vart skadad och han var ju uppvärmd sen så det var bara att hoppa!
(Vi hade ju värmt upp som vanligt innan menmen!)
han var lite okoncentrerad men sen när det vart lite högre gick det bättre!

Quda:
var jättefin i benet så vi prövade lite galopp och lite travbommar och hon var så glad hela tiden! men vi linementade benet och lindade och hon var lite mer svullen idag så det kanske var för tidigt men jag tror inte det för hon har då inte ont eller nå?
Quda saknade inte Zeb iaf! ;)







åå jag e så trött allt är bara såhär Wohooo...!


//Al..*suck*..va..

Kommentarer
Postat av: Anneli

Roligt att få höra hur det går, är ju som tomt på Hällan utan er alla. Kram & hoppas att du och kusarna har det bäst <3

2011-07-13 @ 09:00:59
Postat av: Tilda

Fina bilder!!!

2011-07-14 @ 10:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0